Vraag en Antwoord
Hier vind je de antwoorden op je vragen.
Hebben jullie een winkel?
Nee, er is geen winkel
- Alle verkoop online. Dat betekent dat wij uitsluitend via internet producten aanbieden.
- Afhalen op vooraf gemaakte afspraak is wel mogelijk.
Moet ik een account aanmaken om te bestellen?
Nee, je kunt ook bestellen als gast.
- Voordelen van bestellen met een account:
- Sneller bestellen: Je adres- en betaalgegevens worden opgeslagen, waardoor je bij volgende bestellingen sneller kunt afrekenen.
- Bestelgeschiedenis: Je kunt de eerdere bestellingen bekijken en eventueel herhalen.
- Status van je bestelling: Je kunt de status van je bestelling volgen.
- Voordelen van bestellen zonder account:
- Privacy: Je hoeft geen account aan te maken en je gegevens worden niet opgeslagen.
- Snelheid:Soms is het sneller om zonder account te bestellen, vooral als je maar één keer iets wilt kopen.
- Geen wachtwoord:Je hoeft geen wachtwoord te onthouden.
Welke prijzen staan bij de producten?
Alle vermelde prijzen op de website zijn inclusief BTW
Welke betaalmethoden accepteren jullie?
Je kunt met onderstaande betaalmethodes betalen.
- iDEAL
- Bancontact
- KBC/CBC-betaalknop
- Klarna
- Vooraf bedrag overmaken - IBAN NL26 RABO 0114 7460 28
- Levering op Factuur ( alleen op aanvraag )
De aanvraag op Factuur kopen kun je HIER doen.
Hoe gaat de verzending en wat zijn de verzendkosten?
Je kunt kiezen, verzenden met DHL of PostNL.
Verzendkosten NL 5.95 per bestelling
Verzendkosten BE 11.95 per bestelling
Zodra je bestelling is verstuurd ontvang je een e-mail met daarin een track & trace-code.
Hoe plaats ik een bestelling?
Je kunt een bestelling plaatsen door de gewenste artikelen in uw winkelwagen te plaatsen en de stappen in het afrekenproces te volgen.
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Wat is de levertijd?
Zijn de bestelde artikelen op voorraad dan wordt je bestelling de eerst volgende werkdag verstuurd.
Bij onvoldoende voorraad is de levertijd 5 werkdagen.
Is de levertijd langer dan verwacht, dan nemen wij contact met je op.
Voor vragen over de levertijd zie CONTACT pagina.
Als je bestelling is verzonden ontvang je een Track & Trace nummer. Met dit nummer kunt u het pakket volgen.
Waar leveren jullie?
Wij leveren in Nederland en Belgie.
Kan ik een afwijkend afleveradres opgeven?
Ja, tijdens het bestelproces kun je een afwijkend afleveradres opgeven. Dit is handig als je bijvoorbeeld een cadeau direct naar de ontvanger wilt sturen.
Hoe weet ik dat mijn artikel op voorraad is?
Wil je weten wat de actuele voorraad is van een bepaald artikel? Dan is het verstandig om ons te bellen of mailen.
Ga doorvoor naar de CONTACT pagina.
Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelling?
Ja, zodra je bestelling is verzonden, ontvang je per e-mail een digitale factuur in PDF-formaat.
Kan ik de bestelling ook afhalen?
Afhalen van bestellingen is op afspraak mogelijk.
- De bestelling loopt via de webwinkel en dien je vooraf te betalen.
- Zodra je bestelling klaar ligt ontvang je een bericht.
- Je kunt dan een afhaalafspraak maken.
Hoe kan ik De draairichting van een deur bepalen?
De draairichting van een deur bepalen kan soms wat verwarrend zijn, maar met een paar eenvoudige stappen is het zo gedaan. Hier is een duidelijke uitleg:
Basisprincipe:
- De draairichting van een deur wordt bepaald door de positie van de scharnieren.
Hoe te bepalen:
- Ga aan de juiste kant staan:
- Ga aan de kant van de deur staan waar je de deur naar je toe trekt om hem te openen. Met andere woorden, ga aan de kant staan waar de deur naar je toe draait.
- Kijk naar de scharnieren:
- Als de scharnieren zich aan de linkerkant van de deur bevinden, is het een linksdraaiende deur.
- Als de scharnieren zich aan de rechterkant van de deur bevinden, is het een rechtsdraaiende deur.
Samenvattend:
- Scharnieren links = linksdraaiend
- Scharnieren rechts = rechtsdraaiend
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet is aangekomen?
Neem contact op met onze klantenservice als uw bestelling niet binnen de verwachte levertijd is aangekomen. Wij zullen een onderzoek starten.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Op de inlogpagina kunt u klikken op "Wachtwoord vergeten" en de instructies volgen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, mits de producten ongebruikt en in de originele verpakking zijn.
Artikelen die op je verzoek zijn aangepast of besteld kunnen niet retour.
Welke bedenktijd hanteren jullie?
- Wettelijke bedenktijd:
Wij vinden we het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Daarom hanteren wij de wettelijke bedenktijd, zodat je de mogelijkheid hebt om je bestelling binnen een bepaalde termijn te herroepen.
- Wat is de wettelijke bedenktijd?
De wettelijke bedenktijd is een periode waarin je als consument de mogelijkheid hebt om een online aankoop te herroepen, zonder opgave van reden. Deze termijn is vastgelegd in de wet en bedraagt in Nederland 14 dagen.
- Wanneer gaat de bedenktijd in?
De bedenktijd gaat in op de dag nadat je het product hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere producten die afzonderlijk worden geleverd, gaat de bedenktijd in op de dag nadat je het laatste product hebt ontvangen.
- Hoe maak je gebruik van de bedenktijd?
Als je gebruik wilt maken van de bedenktijd, dien je ons binnen de bedenktijd op de hoogte te stellen van je beslissing om de overeenkomst te herroepen. Dit kan door middel van het herroepings formulier dat je bij downloads kunt vinden.
- Wat zijn de gevolgen van herroeping?
Stuur je de hele bestelling terug dan boeken wij het betaalde bedrag inclusief verzendkosten terug op je rekening. Stuur je een gedeelte van je bestelling terug dan betalen wij alleen het goederen bedrag terug exclusief verzendkosten. Het terug betalen doe we binnen 14 dagen nadat we je retour hebben ontvangen.
- Uitzonderingen op de bedenktijdterug:
Er zijn enkele uitzonderingen op de wettelijke bedenktijd. Deze uitzonderingen gelden onder andere voor producten die volgens specificaties voor je zijn vervaardigd of speciaal op jouw verzoek zijn besteld.
Waar vindt ik het herroepings formulier?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@topscharnieren.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Het herroepings formulier staat bij downloads onderaan elke pagina.